Försöka med nya tag..

Igår var det ju den 8 Januari vi skulle ha fått sett om det va et fint litet hjärta som slog, men istället blev det att kolla så alla rester va borta och planera lite för dom närmaste månaderna.
 
Det blev en ganska jobbig dag igår med mycket känslor men det va ändå så skönt och få prata med Arne även om vi fick höra saker som vi är trötta på och höra så va det skönt och vi har en liten plan för dom närmaste månaderna. 
 
Vi ska nu försöka med Pergotime i minst två månader har jag och sambon sagt och även Arne tyckte det va det bästa alternativet just nu eftersom vi har lyckats själva så är det värt att försöka i någon månad innan vi gör det tredje och sista IVF. 
 
Det känns som det bästa beslutet just nu och jag kan erkänna att jag hade inte orkar med en IVF behandling just nu. Som ni märkt har jag ju inte bloggat på länge men ska nu försöka va lite mer aktiv med det men jag har haft det super jobbigt och har det än men jag försöker nu gå vidare vilket inte alltid är så lätt men jag försöker. 
 
Det som är jobbigt just nu är inte själva missfallet utan det är mer att jag är rädd att det ska hända igen. 
Vi pratade ju med Arne om att vi är oroliga att det ska hända igen och sådär och blir jag gravid igen nu under den här tiden vi provar själva så ska vi ta progesteron direkt vid posetivt test + att jag ska få folsyra utskrivet det är väl en lite starkare sort en den som finns receptfritt. Att jag ska få ta progesteron känns jätte bra vilket va det jag ville även om inte det garanterar att det blir en bebis så är det värt ett försök och skulle det bli ett missfall igen så känns det ändå som att vi gjorde en sak annorlunda. 
 
Så idag startar jag med Provera för att få en blödning och sedan starta med Pergotime. 
På VUL igår hade jag ingen mens eller ägglossning på G så därför kör vi en kur med Provera. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva H i Metbäcken

Skönt att ha en liten plan iaf. Och bra att Arne ordinerat extra progesteron att ta vid ett nytt positivt test och starkare folsyra till dig. Jag äter själv den starkare folsyran (Folacin 5 mg) sedan många år tillbaka, men p g a helt andra saker.

Själv har jag efter vårt avbrytande suttit o kollat/läst om olika slags vitaminer o tillskott som ska kunna vara bra inför en ny graviditet, så det blir att lägga en order på lite sånt inom kort och börja boosta kroppen så att vi kanske snart får ett efterlängtat syskon till vår John.
Men jag är VÄLDIGT rädd för att det återigen ska bli något fel på en ny bebis också... Det kommer att vara en pärs deluxe, men vi ger inte upp!
Kram

2013-01-11 @ 17:05:05
URL: http://metbacken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0