Hösten

Igår frågade jag min sambo om hur han tänker kring IVF 3.
Och han känner att han inte är redo än utan vill nog vänta tills hösten och det var en lättnad för jag känner det samma. Ibland kan jag få panik och tänker att vi gör den nu men det finns ju ingen garanti att vi bli gravida bara för att vi gör den? Lika stor chans varje månad även om vi inte gör IVF. Sen känner jag att de är nog bra om kroppen får vila lite min kropp har gått igenom väldigt mycket 2 ivf:er 2 missfall så känns som det kanske är bra om den får det lite lugnt i några månader och så klart hoppas vi på att det ska ta sig naturligt. 
Kommer ju äta pergotime varannan månad som vi planerat. 
 

Kommentarer
Postat av: Mary

Om ni kan vänta och vill det båda två är det kanske den bästa idén. Det är ju så mycket man slipper då; VUL, hormoner, läkartider, anspänning och känslor som går bananas. Jag tyckte det var skönt att Sophiahemmet (där vi gjorde våra inseminationer) hade sommarstängt, så vi fick lite lugn och ro och kunde planera semestern.

2013-03-21 @ 13:25:31
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com
Postat av: Eva H i Metbäcken

Om det inte känns okej, då ska man helst vänta tycker jag. Det pratade just kuratorn o jag om i fredags när jag var hos henne. Hon sade att jag verkar vara så lugn o samlad så hon tycker det känns som vi tagit rätt beslut o kör vår ivf nu. Många är så stressade och ska bara köra för körandets skull.

2013-03-24 @ 14:56:01
URL: http://metbacken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0