Kontrollera saker.

Igår när jag var hos kuratorn så prata vi lite om min ångest för det är något jag är väldigt orolig över. Och kuratorn sa ngt väldigt bra som jag inte direkt tänkt på och det är att jag har inte kontroll över så mycket saker som jag vill tex jobb och barn så istället städar jag och även planerar allt i minsta detalj + att jag stänger inne mycket känslor så allt blir en ond cirkel och då får jag ångest!
Nu har jag fått en läxa att jag ska säga ifrån när jag börjar få ångest och jag ska även försöka vara ledsen när jag är ledsen och inte stänga inne vilket kommer bli en utmaning. Nästa gång vi ska dit är planen att sambon också ska med men beror lite på jobbet också men han ska försöka få ledigt!

Vi pratade även lite om ensamhet och jag känner mig inte direkt ensam visst jag har inte lika många vänner kvar som jag hade när jag va 20år men samtidigt så har jag få men riktiga vänner. Men kan känna mig jävligt ensam just i den här resan och eftersom jag inte är den som jämt skriker ut det så blir det väl kanske så. Ibland önska jag/vi hade ett par man kunde ungås med då och då och prata om sin resa och självklart andra saker också.

Men igår kväll va första kvällen på flera dagar som jag kunde sitta i lugn och ro i soffan utan ångest och det va UNDERBART!


Kommentarer
Postat av: Malaika

Vad skönt att du får hjälp av kuratorn! Det är väldigt svårt att inte känna sig ensam när man går igenom allt som vi barnlösa måste kämpa oss igenom! Har alltid känt mig ensammast i världen om det här. Men jag tror nog att det är flera som kämpar än vad man faktiskt tror.
Hoppas verkligen vi slipper kämpa alltför länge till!

2013-03-23 @ 08:57:17
URL: http://www.duravita.blogg.se
Postat av: Elin

Det är alltid bra att ha någon att prata med, oavsett om de e en psykolog/kurator eller om det är en nära vän. Bara man har någon att lätta sitt hjärta för, som här :)
Kram

2013-03-23 @ 09:48:43
URL: http://endrom.blogg.se
Postat av: Mary

Fint att få hjälp som faktiskt hjälper.

Jag gick i KBT för ett par år sedan, jag lider av osäkerhetsintolerans, gissar amatörmässigt att det är vad du beskriver också. Jag brukar förklara mig själv som "Ordning utanpå - kaos inuti". Men jag har lärt mig massor om hur jag hjälper mig själv att bli fri den intoleransen. Lycka till på nästa möte! Kram

2013-03-23 @ 11:46:06
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com
Postat av: Fertilitetsresa

Vad bra att du får "verktyg" på hur du kan handskas med situationen och stöd i hur du ska försöka tänka. Hoppas allt går bra :)
Kram

2013-03-23 @ 14:49:40
URL: http://fertilitetsresa.blogg.se
Postat av: A

Känner igen mig till 100%
Går oxå hos psykolog och det är nödvändigt.
´Hoppas pergotimen kan hjälpa er på vägen så ni slipper ivf 3.
All lycka till ♥

2013-03-25 @ 08:40:05
URL: http://our-dream.bloggplatsen.se
Postat av: Eva H i Metbäcken

Jag tycker kuratorn vi har är väldigt bra! Jag pratar ju med henne (minst) en gång i veckan och har så gjort ända sedan vi fick beskedet om att vi var tvungna att avbryta.

2013-03-29 @ 18:43:53
URL: http://metbacken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0