Svar på kommentar

A
 
Förlåt att min fråga blev kort. Satt lite illa till när jag skrev. Tsh-värdet har med sköldkörteln att göra. Jag har pcos och blev gravid efter trippelkur pergo plus ägglossningsspruta men läkaren kollade även mitt tsh som visade sig ligga fel om man vill bli gravid så jag fick en medicin som heter Levaxin utskriven. Eftersom jag har pcos fick jag även en annan medicin som heter Metformin som tydligen också ska hjälpa till. Nu har jag ingen aning om dessa gjorde någon skillnad men gravid blev jag ju. Jag tycker absolut att du ska proppsa på att få ett vul för att kontrollera om du faktiskt har pcos. Hoppas att det går bra imorgon och det är bara att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.
 
Svar:

Det är absolut ingen fara ;) jag borde väl veta detta egentligen! Jag är inte så på läst känns det som :P Jag har försökt att inte läsa så mycket om olika saker utan lyssnat mer på läkarna också men nu börjar jag känna att jag måste veta lite mer och kunna fråga lite mer om det ska hända något! 
Har du också väldigt oregelbunden mens? Fick du ingen ägglossing med enkelkur med pergotime? 
Jag har ju bara ätit enkelkurer men misstänker att jag kanske aldrig haft ägglossing eftersom jag ätit de så himla länge utan resultat! Men inget jag är säker på bara något jag misstänker. 
dom säger att alla prover ser jätte bra ut och att jag har fin ägglossning men som sagt jag är tveksam. 
Måste man göra ett speciellt ultraljud för att se om amn har pcos? 
 

Kommentarer
Postat av: A

Nej herregud sånt behöver man absolut inte veta. Jag hade själv ingen aning om detta innan läkaren sa det och har egentligen inte riktigt koll på det nu heller.
Jag har alltid haft oregelbunden mens men blev alltid hänvisad till p-piller och liknande när jag var yngre. Det var inte förens jag var 23 som en gyn gjorde vul på mig och såg mina äggblåsor som jag fick veta att det faktiskt var något "fel". Det var väldigt skönt att få en förklaring till mensproblem, övervikt, humörsväbgningar m.m som troligtvis blir värre pga pcos:n.
Jag fick ingen ägglosdning av enkelkuren och tveksam av dubbel men av trippelkuren plus ovitrellesprutan fick jag en fin ägglossning som resulterarde i graviditet och numera en just nu sovande 3 månaders kille.
Jag har inte läst alla dina inlägg men förstått att du ätit pergo länge, har du bara fått enkeldos då? Och ingen ägglossningsspruta? Har du fått spola äggledarna för att kolla att det inte är stopp där och vilket värde har du fått på ägglossningen? Jag hade 23 när jag blev gravid vilket då alltså betydde fin ägglossning.

2013-05-29 @ 02:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0