Lite lätt hysterisk

Jag tar ju det fruktansvärt lugnt på dagarna, anstränger mig absolut inte. Går jag så går jag sakta och lugnt och absolut inte långt, vilar mycket, och grejar inte allt för mycket. Men idag ville jag dammsuga för det har vi inte gjort på över en vecka och de såg förjävligt ut på golven. Efter jag dammsugit känner jag hur den molande värken kommer i både rygg och mage och får ren panik! Så tog en varm dusch och la mig och sov en timme och nu känns det mycket bättre igen. Skulle ta Lutinus strax innan tre och va så nervös att det skulle bli blod på själva staven.
 
Sist jag fick missfall lyfte jag massa grejer en heldag och då börja det med molande värk och sen kom det bruna flytningar, sen hemsk smärta och sen blod. Klart man blir orolig det är första gången på sex dagar som jag blivit riktigt orolig! Men som sagt känns mycket bättre nu och jag har nästan fått tillbaka lugnet. 
 
Men är det någon som känner igen sig? Att ni får lite extra molande värk när ni gör saker? Eller är det bara jag? 

Kommentarer
Postat av: Maria

Nä, har inte tänkt på det så. Men, idag när jag dammsög så kände jag av ländryggen och det började "hugga" lite.
Får nog börja vara lite mer uppmärksam på vad jag gör och hur det känns?
Tar det väldigt lugnt nu och har pluggat inför provet imorgon. Nästa vecka är det dock dax för praktik och då blir det långa dagar... Blir spännande att se hur det ska gå?
Kramen

Svar: Okej! Jag kanske tänker för mycket också? Och oroar mig för mycket? J
onskanomattbligravid.blogg.se

2013-10-24 @ 19:03:58
URL: http://ardetvarturnu.wordpress.com
Postat av: amanda

Jag hade massor! Särskilt när jag rörde mig! Fick som träningsvärk som gjorde ont i hela magen. Men ut tittade en son som är 4,5 månader idag :)

Svar: Åhh tack dessa ord behövde jag! <3
onskanomattbligravid.blogg.se

Postat av: J

Känner samma. Tex vid uppförsbacke eller när jag står upp på cykeln och tar i, då känner jag direkt i magen. Men jag är inte orolig längre, var en som sa att det tvärtom var bra för det kommer extra mkt blod till livmodern, men jg vet inte. Men måste ju kunna leva. Och jag tränat noll i vanliga fall så att gå liiite snabbare kan nog inte skada ibland ;-)

Svar: Åhh men då kan jag lugna mig ;) känns mycket bättre idag :) man blir så lätt orolig. :(
onskanomattbligravid.blogg.se

2013-10-25 @ 08:16:27
URL: http://ivf.blogg.se
Postat av: Jakteneftertotallycka

Ja absolut, jag känner igen mig! Både i oron och att det känns extra mycket när jag ansträngt mig. Var ute på en timmes promenad en dag nu i veckan och efteråt ökade värken. Så då vilade jag.

Det är ju inte bra att vi går och är rädda för att leva. De säger ju att man ska leva på som vanligt, eftersom en normal graviditet ska klara det. Men man har ändå svårt att släppa minnen av hur det gick tidigare.
Men du! Den här gången grejar vi det! Den hör gången går vi hela vägen :)
Kram!

Svar: Åhh va bra eller bra men skönt och veta att man inte är ensam och känna vissa saker! :) Nä precis man ska ju kunna det, dock har vi valt den här gången att jag ska ta det lugnare och läkarna höll med även om jag vet att man ska leva så normalt som möjligt så kommer jag hoppa vissa saker i vardagen ändå. För då slipper jag förhoppningsvis och oroa mig hela tiden för allt jag gör. Nu lyckades det bli så ändå tyvärr men ska försöka slappa och gå vidare och njuta! :)
onskanomattbligravid.blogg.se

Postat av: Mary

Igår var jag på en förlossningsföreläsning och barnmorskan skulle förklara hur mensvärken känns när förlossningen sätter igång. Hon sa; kommer ni ihåg hur det kändes i början när livmodern växte, det kändes som mensvärk. Och jag tänkte tillbaka på hur jag oroade mig för mensvärken efter att jag plussat. Så jag tror du ska se det som nåt positivt, även om det är assvårt, jag vet.
Kram!

Svar: Ja jag ska verkligen försöka med det nu! :) Och tusen tack för din kommentar! <3
onskanomattbligravid.blogg.se

2013-10-25 @ 09:28:55
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0