"Du är så liten"

Fort någon ser mig som inte sett mig gravid får jag höra "Du är så liten" 
I början brydde jag mig inte så mycket för det tog ju sådan tid innan det syntes och jag vet att jag inte är gigantisk. 
Men jag tycker jag är stor och tung.
 
Har gått upp 10 kilo det är 10 kilo extra mot vad jag är van. Och jag vet att 10 kilo är inte så mycket vissa har gått upp 20 kilo nu men det har inte jag. Sen kanske jag kommer gå upp jätte mycket dom sista veckorna nu det vet inte jag. Men det stör mig att höra att jag är liten, magen följer kurvan och är normal stor. Det har jag även börja sagt när någon säger att jag är liten.
 
Jag älskar min Bula och jag tycker inte den är LITEN! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malaika

Åhh det där fick jag också höra hela tiden! Det blev som pikar till slut kände jag som om jag inte åt ordentligt och att det va mitt fel! Många trodde ju att bebisen skulle va pytte liten eftersom jag bara gick upp 7 kg men tji fick dom när han vägde hela 4 kg när han kom ut hehe :) skit i vad folk säger jag vet att det är så jäkla svårt men det känns som att folk tror att man måste kommentera en gravid tjejs mage så fort dom ser en. Tror även vissa kanske är lite avundsjuka också som kanske blivit väldigt stora. Men alla är vi olika vilket inte alla fattar. Stå på dig och säg att magens storlek ser perfekt ut enligt BM och kurvan :)

Svar: Precis! ;) Och jag äter fruktansvärt mycket nu tycker jag då, hungrig hela tiden känns det som ;) Dom som påpekar mest är ju dom som blivit gigantiska och gått upp 30kg typ. Men alla gör ju inte det, och jag trodde jag skulle bli stor för alla på mammas sida har gått upp 30 kg typ så har det i familjen. Men jag var väldigt tunn när jag blev gravid så vet inte om det har med det att göra? Jag säger det hela tiden nu för jag är så trött på att höra det ;) Man ska inte bry sig egentligen men denna Bulan är ngt man kämpat för och man är så glad över den så påpekar alla att den är lite.. Haha! För mig är den stor och den finaste i världen.
onskanomattbligravid.blogg.se

2014-04-16 @ 10:16:10
URL: http://www.duravita.blogg.se
Postat av: Ulrika

För mig är det tvärtom, jag fick mage väldigt tidigt och det är många som frågar om det inte är tvillingar! Men jag brukar inte lyssna så noga;) bry dig inte om vad andra tycker!!!

2014-04-16 @ 13:27:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0