Tvättat mellan 10-21

Börja tvätta klockan 10 i morse och tror sista maskin var klar klockan 21. Har tvättat alla sängkläder, täcken, spjälskydd, det flesta kläderna, lakarn, kuddar mm. Så nu har jag inte mycket mer kvar att tvätta till lillan ♡ 

Gott för allt som är gjort. Funderar på om jag ska koka nappar, nappflaskor mm? Eller om jag ska vänta tills vi flyttat? För ska ändå packas ner. Då känns det som man vill koka det igen sen. Väntar nog.. 

Hur många plagg till bebis hade/tar ni med i bbväskan? 

Kommentarer
Postat av: Mia

Vi hade med tre bodys, två byxor, strumpor och en teddyoverall. Våran lilla tös låg i blöja hela bb-tiden och blev iordninggjord med kläder precis när vi skulle åka hem så vi behövde inte alls mycket. Likadant var det för mig, jag hade bara trosor och sjukhuskappan hela tiden, så jag duschade bara och klädde mig när vi skulle åka hem. Så mysigt att ligga hud mot hud heeeela tiden! <3

Sen beror det ju på hur länge man är på bb, vi var där två nätter och 1 dag. Sen åkte vi hem vid lunch dag 2 :) är nog skönt att ha lite mer kläder om man blir kvar längre.

Första duschen efter förlossningen, att få ta på sig sköna mjukisbyxor och deo var helt underbart ;) haha! Bästa duschen någonsin.

2014-05-01 @ 07:44:26
Postat av: lilla jag

Vi hade nog med 3 bodys och 2 byxor (han föddes i augusti så det var varmt ute då). Använde inga kläder på bb. När vi skulle åka hem insåg vi att 2 av de 3 bodysarna i strl 56 var för små :-o, men tack och lov passade den tredje. Så mitt tips är att slänga i någonting i lite större storlek (62) utifall :-)
Lättare med en lite för stor body än en för liten.
Jag gillade verkligen sådana omlottbodysar första veckan så man slapp dra över huvudet.
Lycka till!!

2014-05-08 @ 12:19:56
URL: http://minblivandebebis.blogspot.se
Postat av: lilla jag

Vi hade nog med 3 bodys och 2 byxor (han föddes i augusti så det var varmt ute då). Använde inga kläder på bb. När vi skulle åka hem insåg vi att 2 av de 3 bodysarna i strl 56 var för små :-o, men tack och lov passade den tredje. Så mitt tips är att slänga i någonting i lite större storlek (62) utifall :-)
Lättare med en lite för stor body än en för liten.
Jag gillade verkligen sådana omlottbodysar första veckan så man slapp dra över huvudet.
Lycka till!!

Svar: Tusen tack för tips :D
onskanomattbligravid.blogg.se

2014-05-08 @ 12:19:57
URL: http://minblivandebebis.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0