Babysitter

 
 
Vi kollar runt lite på babysitter känns som det är något vi borde köpa. Verkar som många barn gillar att sitta i den och kika. Hitta denna på Jollyroom för endast 249:- har kostat 599:- känns som ett bra pris. Dock har den inte massa olika funktioner, utan det är en enkel babysitter men känns som vi lägger ganska mycket pengar på andra saker som vi tycker är viktigare. Någon annan som har tesat denna eller också tänkt köpa den? 
 
Jag tar gärna emot tips på saker jag inte får glömma och köpa eller saker ni inte skulle ha klarat er utan första tiden. Tycker det är skit svårt! Vi har iaf planerat in en Ullareds tur i början av April datum är dock inte helt bestämt. Hoppas att vi finner en massa där som spjälskydd,täcke,kudde,nappflaskor,sängkläder,oljor, mm. 
 

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag hittade min lista som jag hade när jag väntade våran dotter för ett år sedan. Här kommer den;



Vagn:
Vagn
Regnöverdrag
Täcke
Kudde
Bäddset
Fårullspläd
Vagnleksak/Mobil
Reflexer
Skötväska
Filt

Bil:
Bilstol
Spegel (så att man ser bebisen i baksätet)

Sova gott:
Spjälsäng
Spjälskydd
Madrass
Täcke
Kudde
Lakan
Bäddset
Leksaksmobil/speldosa
Gosedjur
Filt

Sköta om:
Skötbord
Skötbädd/skötskydd
Våtservetter
Tvättlappar
Blöjor
Vanlig soptunna

Äta mat:
Amnings-BH (en svart och en vit)
Nappflaska
Modersmjölkersättning
Amnings kupor
Haklappar
Dreggelhaklappar

Bada:
Badbalja
Babyolja
Badhandduk med huva
Bebistvål
Bebisschampoo
Bebislotion

Kläder storlek 50:
Bodys 3st
Byxor 3st
Strumpor

Kläder storlek 56:
Bodys 4st
Byxor 4st
Strumpor
Pyjamas 3st
Tjock mössa
Tunn mössa
Tjock overall
Mysdress
Tossor
Vantar

Mini-Apotek:
Kräm mot röd bebisrumpa (Inotyol är klart bäst)
Näsdroppar för spädbarn
Febertermometer
Kräm mot torr hud (& torra bröstvårtor)
Idomin

Övrigt:
Amningskudde
Bärsele
Babysitter
Snuttefilt
Nappar
Babygym

Jag hoppas att du får någon hjälp av denna. Det som jag inte köpte av detta är ersättning, amningen kom igång jättebra för oss men det kan ju ändå vara bra att ha en liten förpackning hemma ifall något skulle hända. Jag blev t.ex magsjuk när min lilla var tre månader och då var det jobbigt att amma, men funkade :)

Min dotter föddes i januari och vi köpte därför tjock overall osv men det kan ju vara skönt med någon lite tjockare för er också på lite kalla sommarkvällar :)

Amningskudden var för mig helt onödig, jag använde den inte alls men vet många vänner som älskar den!

Vi har bilbarnstolen i baksätet och då är det kanon med en spegel så att man ser varandra när man kör själv.

Något som jag veeerkligen kan rekomendera, är amningsbh;arna som finns på apoteket. De är som en sportbh fast i nättyg och så underbart sköna att sova i. Ammar man kan det läcka under nätterna och det är sååå obekvämt att sova i vanliga amningsbh;ar.

Vi har också skötbordet i barnrummet och det funkar finfint. Jag brukar fylla en skål med vatten och blöta tvättlapparna med när jag byter så man slipper använda våtservetter när man är hemma.

Stort lycka till :)

Svar: Tusen tack! :) jättebra tips.. Mycket som inte jag tänkt på ;)
onskanomattbligravid.blogg.se

2014-02-24 @ 22:32:57
Postat av: alex

tycker sittern till stokke är bra, kan man ha han på samma ni vå när man grejar i köket. Och ha han vid bordet när mat äter middag, samt att man kan va lite rädd om sin egna rygg när man ska lyfta bebisen hela tiden:)

2014-02-25 @ 17:00:25
URL: http://mlbloggen.blogg.se
Postat av: Sarah

Kunde inte klarat mig utan babysitter. Köpte först en på Ullared för typ 299 men den va katastrof. Köpte sedan babybjörn den är guldvärd! Satsa på en dyrare babysitter, det kostar mer men du får igen det x 1000. Jag brukar ta med den in i duschen när jag ska va längre(raka benen , inpackning osv) o hon ligger där och kollar på. Hon somnar i den hur lätt som helst och brukar tom lägga den på köksbordet så hon tittar på när jag lagar mat eller diskar.

2. Babynest! Också guldvärd!
Min lilla tjej sover sååå bra i den för det ör trångt plus man kan ha den jämte sig i sängen i början utan att va rädd.och nu ligger hon i den i sin spjälsäng.


Svar: Då kanske man ska kosta på ändå? Hmmm? Såg dom hade sådana babybjörn i Ullared kan ju kolla där om det är bättre pris där! :D
Vart köpte du ditt babynest?
onskanomattbligravid.blogg.se

2014-02-27 @ 07:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0