Saker man inte tänkt på..

Idag har vart en jätte jobbig dag.. Jag var ju hos BM och var lite små nervös jag vet inte varför men jag var det. 
Jag kommer inte jobba ngt mer framöver, det är verkligen blandade känslor! Sen kom vi in och prata på min förlossningsrädsla, jag har ju haft den så länge jag kan minnas. Då fråga BM om vad som kan ha utlöst det, om jag vart med om något traumatiskt. Jag har alltid vart jätte rädd för att gå till doktorn och tandläkaren och jag har några traumatiska upplevelser som jag minns, men jag har inte tänkt på det på det sättet att det skulle kunna vara det. Så jag börja gråta och det gick inte att stoppa, jag har verkligen aldrig tänkt på det på det sättet och aldrig direkt prata om det. Alla vet att jag är fruktansvärt rädd men ingen förstår! Så nu har jag fått två remisser en till BB så vi ska få komma dit och dom går igenom och lite så, och sen även till en psykolog. Som jag kan få prata med om dessa traumatiska upplevelserna så det inte ska påverka mig vid förlossning. Så hoppas det ska hjälpa! 
Har jag nog aldrig mått så psykiskt bra som jag gör nu. Så känns lite knas att jag ska till en psykolog men jag tror det är bra.
 
 
Vår lilla dam i magen hade ingen lust att vi skulle höra hjärtljud idag heller men efter mycket slit om två Bm så gick det. Jag kände ju henne hela tiden så va inge orolig för något men man vill ju såklart kolla läget. Vi mätte även magen för första gången och jag ligger enligt kurvan än så länge iaf. 
 
Vi har även beställt vagn och babyskydd idag, ett väldigt stort steg men det känns helt underbart! Vi kommer hämta ut det i slutet av maj. Köpte även ett par byxor och strumbyxor från Lindex. Jag älskar volanger! 
 
Hur söta som helst! ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad är det du är rädd för? Smärta? Du ska få ditt barn och det har du väntat på i flera år. Det är så här barn kommer till världen - klart du klarar det!

Svar: Jag är rädd för allt! Att jag inte ska kunna hantera smärtan, att något ska gå fel, att jag ska föda ett stort barn.. Jag vet att jag kommer klara det och jag är inte alls lika rädd som jag vart. Jag är nyfiken på förlossningen men ändå så kommer rädslan ibland.
onskanomattbligravid.blogg.se

2014-03-05 @ 21:47:11
Postat av: Johanna

Vad blev det för vagn? Bild?

2014-03-05 @ 21:50:29
Postat av: tanniz

Menar du att du är sjukskriven ända fram tills förlossningen eftersom du inte ska jobba något mer? bra att du får hjälp att bearbeta din rädsla. Kanske så övervinner du den så att du får föda den "vanliga" vägen.. skönt att ha de stora inköpen klara. Såg den fina vagnen.
kram

Svar: Jag kommer sjukskrivas till 25 april då går min graviditetspenning eller vad det heter in. Men min BM tyckte jag inte skulle jobba fram tills dess.. Så kommer inte jobba ngt mer. Ja jätte skönt, jag vill ju gärna föda vanligt är ju så nyfiken men ändå rädd så ska bli skönt att få hälsa på lite och se hur det funkar lite. Tusen tack! :) Ska beställa skötbord och säng också men det väntar vi med tills vecka 30 iaf! :)
onskanomattbligravid.blogg.se

2014-03-06 @ 18:57:31
URL: http://tanniz.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0