Sammandragningar igen

I går morse när jag vaknade och gick upp kände jag hur det började göra ont och spänna och dra i magen igen. Kände igen snmärtan och det var den samma som dom två tidigare gångerna. Denna gången hade jag väldigt ont i nästan två timmar innan jag valde att ringa förlossningen och höra vad tyclkte. Fick prata med en jätte snäll barnmorska. Två timmar med ont av sammandragningar är inte länge så hon tyckte jag skulle avvakta lite och blev det inte bättre skulle vi åka till akuten i KD. Hon sa att det va bra om jag fick i mig lite att äta och dricka och sen vila. Så åt mat och sen låg jag på soffan hela dagen. Det blev mycket bättre efter någon timme, jag kände av sammandragningarna men det gjorde inte alls så ont som tidigare under dagen. 

Idag känner jag att det spänner lite och är öm. Men jag hoppas det stannars så. Ska till BM på onsdag då får vi prata mer om det här och om mitt jobb. Två gånger av tre har jag fått sammandragningar efter jobbet. Plus att det ställer ju till en massa när jag aldrig vet hur jag mår? Så jag vet inte om jag kanske borde bli sjukskriven? Eftersom det kommer så himla ofta. Tycker själv det är jättesvårt! Men vill inte ha så ont så ofta det som gör mig orolig. Sen hur ska man förhålla sig till det när det börjar? Vi blir ju jätterädda! Ni andra med sammandragningar hur har ni gjort och levt? 

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag blev sjukskriven i vecka 24 tror jag det var med order om vila. Fick ta en kortare promenad i lugn takt per dag.
Jag hade iof en påverkad tapp och vi ville inte att lillen skulle komma förtidigt.

Svar: Aha okej :/ Min va inte påverkad när jag va där sist men fortsätter det i denna takt så är jag orolig att den kan bli :(
onskanomattbligravid.blogg.se

2014-03-03 @ 11:22:54
URL: http://kampfisken.bloggplatsen.se/
Postat av: Mary

Tänk också på att det fort blir en ons cirkel. Sammandragningar orsakar oro och stress som orsakar sammandragningar... Du kan ju vara stressad utan att du märker det men kroppen protesterar. Jag skulle överväga sjukskrivning om jag var du, allra helst som du säger att det för ont. Det kan ju spänna och dra rätt mycket, men ska inte göra ont. Lycka till med beslutet.

Svar: Jag känner mig inte orolig men som du säger kan va det omedvete! Det enda som oroar mig är att dom gör så ont när dom väl kommer. Så då känns det som det kanske är bra att ta det lugnt så det inte händer? Men så svårt och veta vad som är bäst.
onskanomattbligravid.blogg.se

2014-03-03 @ 14:53:19
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com
Postat av: Isabella

Angående könet: Vår läkare sa dessvärre "Det är svårt att se men med stor sannolikhet är det en flicka". Det var dock absolut ingen flicka haha. Men har er bm sagt att hon e säker ska ni lita på det :)

2014-03-03 @ 21:33:53
URL: http://tofsan.blogg.se/
Postat av: Camilla

Det låter som att du kan behöva en sjukskrivning. Kram

2014-03-04 @ 09:22:53
URL: http://omlivetefter.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0