Vill ha svar..

Det är två gånger jag åkt in för sammandragningar och jag vill ju såklart veta när vet jag om tappen är påverkad? För jag antar att förlossningen inte vill ha besök av mig varje gång jag får sammandragningar. Jag hoppas ju självklart att det inte ska bli fler gånger men det vet man ju inte. 
Jag fråga min BM igår och hon sa trycker det neråt är det inte bra då är den nog påverkad. Men då är det ju försent? Borde man inte ha lite extra kontroller på tappen när man har så onda sammandragningar som jag har? Jag har ju aldrig att det börjar lite lätt utan det gör as ont direkt. Då känns det som att det kommer gå fort? Jag har ingen aning detta är bara tankar jag har. 


Kommentarer
Postat av: Fiffig

Jag kände absolut inget alls. Inget tryck och inga onda sammandragningar, trots att min tapp var i princip utplånad. Håll utkik efter blödningar. Även pytte pyttesmå är mitt tips. Det var min enda ledtråd när jag höll på att föda på tok för tidigt.

Svar: Ok! :/ tack för dina tips! :) Shit att det blev så utan att du kände något.
onskanomattbligravid.blogg.se

2014-03-27 @ 11:19:10
URL: http://fiffig.bloggo.nu
Postat av: Maria

När jag åkte in på obstreriska mottagningen för sammandragningar i vecka 24 så kollade dom sammandragningar och bebis med CTG sedan fick jag träffa läkare som kände på tappen hur den kändes och sedan mättes med vul!
Är du orolig RING förlossningen åk in och be dom undersöka tappen ordentligt på dig!
Vill dom inte det kontakta din BM och be om en läkartid!

Svar: Dom kollade exakt det du skriver nu, det har dom gjort två gånger och allt har sett bra ut. Men jag är ju orolig för att det ska hända igen och inte få det kollat och att jag då den då blir påverkad och så händer det ännu en gång och den blir ännu mer påverkad men ingen kollar den. Men det är väl bara dumt och tänka så egentligen. Man får kanske ta det som det kommer?
onskanomattbligravid.blogg.se

2014-03-28 @ 08:09:42
URL: http://kampfisken.bloggplatsen.se/
Postat av: Jessica

Känn dig aldrig dum eller jobbig, bättre att kolla en gång för mycket! Jag hade själv det jobbigt med mycke och onda sammandragningar, men gick över tiden ändå.. Jag har en teori att mina sammandragningar berodde på järntabletterna, det blev betydligt bättre efter att jag slutade med dom..

Svar: Nä jag ska försöka sluta göra det. Men det känns som jag kanske överreagerar? Eftersom känns som att ingen annan ser det så "allvarligt" då känner jag mig mest dum bara.. Okej, jag har inte ens börjat med hjärntabletter än. Jag hoppas jag slipper undan en stund till.
onskanomattbligravid.blogg.se

2014-03-30 @ 08:35:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0